-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51815 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

قوم سبأ چه كساني بودند و چرا و چگونه نابود شدند؟

قوم سبأ جمعيتي بودند كه در جنوب جزيره عربستان مي​زيستند، داراي حكومتي عالي و تمدني درخشان بودند.



خاك يمن گسترده و حاصلخيز بود، اما علي​رغم اين آمادگي، چون رودخانه مهمي نداشت از آن بهره​برداري نمي​شد، بارانهاي سيلابي در كوهستانها مي​باريد، و آبهاي آن در دشتها به هدر مي​رفت، مردم باهوش اين سرزمين به فكر استفاده از اين آبها افتادند، و سدهاي زيادي در نقاط حساس ساختند كه از همه مهمتر و پرآب​تر سد «مأرب» بود. مأرب (بر وزن مغرب) شهري بود كه در انتهاي يكي از اين دره​ها قرار داشت، و سيل​هاي عظيم كوههاي «صراة» از كنار آن مي​گذشت، در دهانه اين دره و دامنه دو كوه «بلق» سد عظيم و نيرومندي بنا كردند، و مجاري مختلف آب در آن ايجاد كرده بودند، به قدري ذخيره آب پشت سد زياد شد كه با استفاده از آن توانستند باغ​هاي بسيار زيبا، و كشتزارهاي پر بركت در دو طرف مسير رودخانه​اي كه به سد منتهي مي​شد ايجاد كنند.



قريه​هاي آباد اين سرزمين تقريباً به هم متصل بود، و سايه​هاي گسترده درختان دست به دست هم داده بود، آنقدر ميوه​هاي فراوان بر شاخسار آن ظاهر شده بود كه مي​گويند هرگاه كسي سبدي روي سر مي​گذاشت و از زير آنها مي​گذشت پشت سر هم ميوه در آن مي​افتاد و در مدت كوتاهي پر مي​شد.



وفور نعمت آميخته با امنيت، محيطي بسيار مرفه براي زندگي پاك آماده ساخته بود، محيطي مهيا براي اطاعت پروردگار، و تكامل در جنبه​هاي معنوي.



اما آنها قدر اين همه نعمت را ندانستند، خدا را به دست فراموشي سپردند، و به كفران نعمت مشغول شدند، به فخرفروشي پرداختند، و به اختلافات طبقاتي دامن زدند. موشهاي صحرائي دور از چشم مردم مغرور و مست به ديواره اين سد خاكي روي آوردند، و آن را از درون سست كردند، ناگهان باران شديد باريد و سيلاب عظيمي حركت كرد، ديواره​هاي سد كه قادر به تحمل فشار سيلاب نبود يكمرتبه در هم شكست، و آبهاي بسيار زيادي كه پشت سد متراكم بود ناگهان بيرون ريخت، و تمام آباديها، باغها، كشتزارها و زراعتها، و چهارپايان راه تباه كرد، و قصرها و خانه​هاي مجلل و زيبا را يكباره ويران نمود، و آن سرزمين آباد را به صحرائي خشك و بي آب و علف مبدل ساخت، و از آن همه باغهاي خرم و اشجار بارور تنها چند درخت تلخ «اراك» و «شورگز» و اندكي درختان «سدر» بجاي ماند، مرغان غزلخوان از آنجا كوچ كردند و بومها و زاغان جاي آنها را گرفتند.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.